Zoeken:

E-mail: info@topentwelsterskutsje.nl

www.topentwelsterskutsje.nl

Wedstrijd 7 (Lemmer 2)

Dit keer een verslagje van de schipper en bemanning zelf:

Vandaag de laatste wedstrijd gezeild van deze IFKS. Een zeer zware! We zijn vandaag een half uur eerder begonnen in te zeilen om te trimmen.

We stonden vanmorgen namelijk op degradatie en moesten de eenvoud op 2 plekken achter ons houden voor behoud B klasse. We hadden gekozen voor 1 rif in het grootzeil en kwamen er al snel achter dat we het schip goed in de macht hadden.

De eerste start was niet super en gelukkig voor ons werd dit een algemene terugroep omdat de meesten te vroeg waren. De 2e start ging gelukkig beter.

Hierdoor kwamen we als 8e om de bovenste ton. De 3 haringen konden we niet houden hierdoor zakten we naar het 9e plek. Dit hebben we ook niet meer losgelaten. Na een paar heftige gijpen en goed scheef in het aan de windse rak zijn we als 9e geëindigd!

De eenvoud eindigde als laatste en hierdoor zijn wij gelukkig niet gedegradeerd. We hebben een geweldige week gehad met zeer veel wind. desalniettemin liep het schip zeer goed met veel wind. De concurrentie is moordend in de B maar volgend jaar mogen we weer strijden in B klasse!

Groet Jan Overwijk en bemanning.

Bij deze willen wij al onze volgers, sponsors, donateurs, fotografen, IFKS en alle fans bedanken voor de steun en support!

Bedankt en groet Fokko van der Meer, PR skûtsje TT

Wedstrijd 6

Vandaag 1e dag Lemmer. Meteen bij de start kwamen we helemaal stil te liggen en draaien als laatste om de eerste ton..... Daarna andere slagen gezeild dan de andere en met succes! We zeilden van plek 15 naar 11. In de laatste ronde hetzelfde slagje weer gedaan maar dit keer kwamen we minder uit dan de concurrenten.. als laatste gefinsht en nu in het klassement op plek 13. Dit betekend degradatie naar de c klasse als het zo blijft dus morgen weer volle bak aan het werk!

Wedstrijd 5
Vandaag weer goed gestart tussen de andere schepen en kwamen na een lange stuurboord slag als 8e om de bovenste ton. Daarna continu gestreden met de concurrenten en in het laatste voordewindse rak kwamen wij net iets tekort qua pk's en zijn als 9e over de finish gekomen. Morgen Lemmer!

Wedstrijd 4

Vandaag zeilden we op het tjeukemeer, de inhaalwedstrijd van Hindeloopen. Na 2 algehele valse starten waarbij wij er goed bijlagen was ook de derde start weer goed! Als 6e om de ton met vlak achter ons 5a6 andere schepen. In het voordewindse rak kwamen die ons allemaal voorbij 😔 Op naar de bovenste ton pakten we weer een paar plekjes terug en als 8e om de ton. Daarna zeilden we alleen maar achteruit helaas en als 13e over de finish... volgens ons zijn er nog wat protesten dus het kan nog veranderen. moarn mar wer!

Wedstrijd 3
Vandaag wederom een lekkere start en als 5e om de boventon. Met een windkrachtje 3 perfect zeilweer maarrrr in de buien liep het op tot windkracht 6! Twee keer bijna om maar wel super gezeild en als 8e gefinisht! Morgen zeilen we bij echtenerbrug waar de wedstrijd te bekijken is bij het gemaal.

De jarige Fedde Siemensma trakteerde na de tijd op een lekker gebakje en uiteraard hebben wij daar even op geproost.🎂🍰🍺🍺

Wedstrijd 2:
Vandaag op Heeg lagen we er met de start mooi bij. Wij moesten meedraaien met skûtsjes die over bakboord kwamen en moesten twee keer meedraaien tot aan einde wedstrijdveld en kwamen daardoor als 14e om de eerste ton. In het voordewindse rak hebben wij de fok verwisseld en nog 3 skûtsjes in kunnen halen en als 11e gefinisht. Morgen zeilen we om 11 uur op Sloten waar je de wedstrijd prachtig kunt zien vanaf het strandje!

Foto's gemaakt door Skydrone Sloten, bedankt!

Tekst gaat verder onder de foto.

Wedstrijd 1

Na een mooie start gingen wij als 4e om de ton. Maar helaas daarbij de ton geraakt en een strafrondje gedraaid... uiteindelijk als 13e gefinisht.. Morgen zeilen we op Heech! Deze wedstrijd is goed te bekijken vanaf de Yndijk.

En op de vraag of het hard waaide?